hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > ثابت می کنیم تیم اول آسیا هستیم

ثابت می کنیم تیم اول آسیا هستیم

تیم ملی والیبال ایران با 4 پیروزی در 5 بازی لیگ ملت‌ها 2019 شرایط خوبی در این مسابقات دارد. شروع مقتدرانه تیم ملی با پیروزی مقابل تیم‌های ایتالیا، آلمان و چین در هفته اول، حسابی والیبال دوستان را به آینده این تیم امیدوار کرد. این تیم اگرچه به برزیل باخت ولی دیروز آرژانتین را برد. علاوه بر این میزبانی ارومیه در هفته سوم  مسابقات یکی از نکات مثبت برای تیم ملی والیبال برای حضور در جمع 6 تیم نهایی مسابقات به حساب می‌آید.
علی شفیعی، سرعتی زن تیم ملی والیبال درخصوص شروع مقتدرانه در لیگ ملت‌ها به خبرنگار «ایران» گفت: «امسال تمرینات و بازی‌هایمان را بدون مصدومیت بازیکنان آغاز کردیم، موضوعی که در سال‌های گذشته وجود نداشت و تیم ملی با مصدومان زیادی در تورنمنت‌ها شرکت می‌کرد، این یک امتیاز مثبت برای تیم ملی در آغاز مسابقات بود. تمرینات خوبی را برگزار کردیم و بدون بازی تداکاتی وارد مسابقات شدیم و با وجود این موضوع توانستیم لیگ ملت‌ها را خوب آغاز کنیم و به هماهنگی لازم برسیم. پس از 3 برد در هفته اول با روحیه بالا به توکیو آمدیم و در بازی مقابل برزیل یک اتفاق منجر به باخت‌مان شد اما آرژانتین را که یکی از سخت‌ترین حریفان‌مان تا به اینجای مسابقات بود، شکست دادیم.»
شاگردان کولاکوویچ امروز مقابل ژاپن صف‌آرایی خواهند کرد. او با تأکید بر اینکه ژاپن نسبت به سال گذشته تیم بهتری شده، بیان داشت: «ژاپنی‌ها در خانه بازی می‌کنند و هواداران‌شان از آنها بخوبی حمایت می‌کنند. آنها تیم بسیار خوبی هستند. اگر بتوانیم ژاپنی‌ها را با سرویس‌های خوب غافلگیر کنیم، می‌توانیم آنها را شکست دهیم. می‌خواهیم به ژاپن ثابت کنیم که تیم اول آسیا هستیم.»
شفیعی درخصوص برگزاری هفته سوم مسابقات در ارومیه گفت: «امیدواریم که در هفته سوم هم با همین روند به کارمان ادامه دهیم. ارومیه والیبال‌دوستان زیادی دارد و مطمئناً بازی کردن در جو سالن این شهر برای خارجی‌ها بسیار سخت خواهد بود و مطمئنم سالن برگزاری مسابقات پر از تماشاگر می‌شود.» پیش از این یکی از نقاط ضعف تیم ملی در دریافت‌ها بود اما امسال این نقطه ضعف بخوبی برطرف شده است. او با تأیید این موضوع گفت: «امسال در سرویس و دریافت‌ها بهتر از سال‌های قبل عمل کردیم. خوشبختانه نقطه ضعف تیم ملی به یکی از نقاط قوت‌مان تبدیل شده که رفع این نقطه ضعف به خاطر نوع تمرینات کولاکوویچ بود.» درخشش علی شفیعی در تیم سایپا باعث شد او با پیشنهادات خارجی مواجه شود و در نهایت شفیعی تصمیم گرفت فصل آینده در لیگ فرانسه و تیم استادو پویتیوا بازی کند. سرعتی‌زن تیم ملی در این خصوص این گونه صحبت کرد: «شرایط لیگ ایران از نظر کیفی و مالی جالب نبود و امسال با وجود شرایط بد اقتصادی که در کشورمان وجود داشت، با پیشنهاداتی مواجه شدم و تصمیم گرفتم لژیونر شوم. دوست داشتم در دوران ورزشی‌ام لژیونر شدن را تجربه کنم که خوشبختانه این شرایط برای من فراهم شد.»
واکنش شفیعی به میشاییل کوبیاک، کاپیتان تیم ملی والیبال لهستان که به دلیل مصاحبه اخیرش علیه ایرانی‌ها با محرومیت 6 جلسه‌ای مواجه شده، چنین است: «دوست ندارم در مورد اظهارات کوبیاک صحبت کنم. کاپیتان تیم ملی لهستان با آن صحبت‌ها شخصیت خودش را نشان داد. نوع برخورد کوبیاک در داخل زمین کاملاً مشخص است و همه او را می‌شناسند. همان طور که کمیته انضباطی فدراسیون جهانی والیبال گفته، او باید به خاطر این صحبت‌ها از ایرانی‌ها
عذرخواهی کند.»
برخی کارشناسان معتقدند تیم‌های مدعی چند بازیکن اصلی خود را به این مسابقات نیاورده‌اند و این موضوع کار شاگردان کولاکوویچ را ساده‌تر می‌کند. سرعتی‌زن تیم ملی گفت: «نمی‌دانم کدام تیم‌ها یاران اصلی‌شان را نیاورده‌اند! آرژانتین که ترکیبش همین بوده و نسبت به سال گذشته بازیکنی همچون فاکوندو کونته به این تیم اضافه شده که یکی از بازیکنان شاخص این تیم است. لوسیانو دچکو، دیگر بازیکن خوب آرژانتین هم 2 سال است که به لیگ جهانی نمی‌آید. برزیل که ترکیبش خیلی خوب شده، برونو رزنده نیست ولی ترکیب ریکاردو لوکارلی و لئال کوبایی است که خیلی وحشتناک است و با دریافت کننده‌های سال گذشته‌اش قابل قیاس نیست. قبول دارم که ایتالیا 2 بازیکن شاخص خود را نیاورده ولی خوب بازی می‌کند. نمی‌دانم کارشناسان به چه دلیلی در مورد ضعیف شدن تیم‌ها صحبت می‌کنند، قبول ندارم که تیم‌ها ضعیف‌تر شده‌اند.»
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد