hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > پرش بلند با چکمه ایتالیایی

پرش بلند با چکمه ایتالیایی

لیگ ملت‌های والیبال 2019 ظهر دیروز آغاز شد و تیم ملی ایران در بازی افتتاحیه به مصاف ایتالیا نام‌آشنا و مدعی رفت. لاجوردی‌پوشان امسال با ترکیبی متفاوت و در غیاب بازیکنان بزرگی همچون زایتسف و خوان تورنا، پا به مسابقات گذاشته اند اما ایتالیا هیچ وقت تیم دست و پا بسته ای نبوده و افتخارات زیادی در کارنامه خود دارد. در سوی مقابل ایگور کولاکوویچ که تمرینات تیمش را زودتر از سایر تیم‌ها آغاز کرده بود، بعد از نزدیک به 2 ماه تمرین و بدون بازی تدارکاتی بازیکنانش را در مقابل ایتالیا به میدان فرستاد.
لیگ ملت‌های والیبال 2019 ظهر دیروز آغاز شد و تیم ملی ایران در بازی افتتاحیه به مصاف ایتالیا نام‌آشنا و مدعی رفت. لاجوردی‌پوشان امسال با ترکیبی متفاوت و در غیاب بازیکنان بزرگی همچون زایتسف و خوان تورنا، پا به مسابقات گذاشته اند اما ایتالیا هیچ وقت تیم دست و پا بسته ای نبوده و افتخارات زیادی در کارنامه خود دارد. در سوی مقابل ایگور کولاکوویچ که تمرینات تیمش را زودتر از سایر تیم‌ها آغاز کرده بود، بعد از نزدیک به 2 ماه تمرین و بدون بازی تدارکاتی بازیکنانش را در مقابل ایتالیا به میدان فرستاد. سعید معروف، سیدمحمد موسوی، امیر غفور، میلاد عبادی‌پور، محمدجواد معنوی‌نژاد، علی شفیعی و محمدرضا حضرت‌پور بازی را آغاز و ست نخست را به دلیل اشتباهات فردی با نتیجه 20 بر 25 به ایتالیا واگذار کردند. کولاکوویچ در آغاز ست دوم  پوریا فیاضی، دریافت کننده قدرتی را به جای جواد معنوی نژاد به زمین فرستاد که سرویس‌های خوب فیاضی باعث شد تا ایران فاصله امتیازی خود را با ایتالیا کمتر کند. امتیازگیری ایران با دفاع خوب روی تور و دریافت مناسب در عقب زمین باعث شد تا تیم ملی در نهایت این ست را با نتیجه 25 - 23 به سود خود به پایان برساند. ایران ست سوم را هم با دفاع خوب امیر غفور و پوریا فیاضی 25 - 23 پیروز شد. با آغاز ست چهارم ایتالیا همانند 3 ست گذشته بازی را خوب آغاز کرد اما در اواسط این ست سعید معروف بعد از اینکه اختلاف به 3 امتیاز رسید سعی کرد با یک جا خالی روحیه را به تیمش بازگرداند که به هدفش هم رسید و در ادامه بازی خوب شاگردان کولاکوویچ باعث شد تا این ست نیز با نتیجه
25 -23 به سود ایران خاتمه پیدا کند. کولاکوویچ و شاگردانش درنهایت با نتیجه 3 بر یک ایتالیا را از پیش‌رو برداشتند تا افتتاحیه باشکوهی در این دوره از لیگ ملت‌ها داشته باشند. تیم ملی والیبال کشورمان در شرایطی مسابقات را با برد آغاز کرد که در تاریخ این مسابقات نتوانسته بود در اولین گام به پیروزی برسد و دیروز برای نخستین بار به این مهم رسید و طلسم شکنی کرد. شاگردان کولاکوویچ با پیروزی در این دیدار به هفتمین پیروزی مقابل ایتالیا در تاریخ رویارویی دو تیم دست یافتند. این در حالی است که تیم ملی 14 بار مقابل مردان کشور چکمه‌ای شکست خورده است. ملی‌پوشان ایران در حالی توانستند ایتالیا را شکست دهند که طبق آمار بازی ۴۹ اسپک، ۶ دفاع، ۷ سرویس، ۳۳ امتیاز با اشتباهات حریف، ۱۵ توپ گیری، ۲۸ دریافت و ۳۷ درصد دقت پاس را از خود بر جای گذاشتند. امیر غفور و گابریل نلی از ایتالیا با 20 امتیاز، امتیاز آورترین بازیکنان میدان شدند. ملی‌پوشان ایران امروز (شنبه) در دومین بازی خود از ساعت ۱۶:۳۰ مقابل چین میزبان مسابقات قرار خواهند گرفت. ایگور کولاکوویچ، سرمربی تیم ملی والیبال ایران با اظهار خشنودی از پیروزی برابر ایتالیا گفت: «ما در ست اول و دوم اشتباهات زیادی داشتیم و چون هیچ مسابقه تدارکاتی قبل از این دیدار برگزار نکردیم، شروع بازی با ایتالیا برای ما سخت بود اما بعد از دو ست توانستیم اعتماد به نفس پیدا کنیم و ببریم. در بازی با چین ما به حمایت تماشاگران ایرانی نیاز داریم و امیدوارم بتوانیم بازی خوبی انجام دهیم.» همچنین سعید معروف، کاپیتان تیم ملی  گفت: «بازی خوبی بود و هر دو تیم می‌توانستند بهتر بازی کنند. با توجه به اینکه بازی تدارکاتی نداشتیم و معمولاً تیم ما در شروع مسابقات خوب نیست، این اتفاق در دو ست اول تکرار شد اما از ست سوم به بازی برگشتیم، هر چند اعتقاد داریم این بهترین بازی تیم ایران نبود. خیلی خوشحالم که در روز بدمان بازی را بردیم و نشان دادیم ایران پتانسیل بسیار بالایی در والیبال دارد.»
دعوت کولاکوویچ از کوبیاک برای حضور در ایران
بعد از صحبت‌های جنجالی میشل کوبیاک، کاپیتان تیم ملی والیبال لهستان علیه مردم ایران، ایگور کولاکوویچ در صفحه اینستاگرامش از این والیبالیست خواست تا در ایران حضور پیدا کند و مردم ایران را بهتر بشناسد. سرمربی تیم ملی والیبال ایران نوشت: «کوبیاک عزیز، شما والیبالیست بزرگی هستید اما حق اشتباه دارید. لطفاً به ایران بیایید تا ببینید کشور ایران چه مردمان فوق‌العاده‌ای دارد.» همچنین فدراسیون والیبال ایران روز پنجشنبه با ارسال نامه‌ای به فدراسیون جهانی، اعتراض رسمی خود را نسبت به صحبت‌های نژادپرستانه کوبیاک علیه مردم ایران اعلام‌ کرد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد