hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > روابط عمومی‌ها، سفیران شفافیت شستا هستند

روابط عمومی‌ها، سفیران شفافیت شستا هستند

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شستا، گفت: به دلیل جزیره‌ای عمل کردن شستا در گذشته، امروزه بر آن هستیم تا فضای ارتباط با هلدینگ‌ها و شرکت‌ها را در مسیر منطقی‌تر شدن هدایت کنیم.

به گزارش فارس، نشست هم‌اندیشی مدیران روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) با حضور مدیرکل روابط‌ عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرکل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، هلدینگ‌ها، شرکت‌های تابعه، فعالان و اساتید حوزه ارتباطات برگزار شد.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شستا در ابتدای این نشست، گفت: به دلیل جزیره‌ای عمل کردن شستا در گذشته، امروزه بر آن هستیم تا فضای ارتباط با هلدینگ‌ها و شرکت‌ها را در مسیر منطقی‌تر شدن هدایت کنیم.

حسن محمدی، مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شستا در این نشست که تحت عنوان «شستا در آینه افکار عمومی» در محل مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش برگزار شد، ادامه داد: با تغییر نگرش در حوزه ارتباطات و روابط عمومی، منشور اطلاع‌رسانی شستا را با نگاه و رویکرد دکتر رضوانی‌فر، مدیرعامل شستا به حوزه رسانه تدوین شد که سرآغازی برای هماهنگی بیشتر و همراهی زیرمجموعه‌های شستا قرار گرفت.

حسن‌محمدی، با بیان اینکه این منشور در هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه مورد استفاده قرار گرفت، افزود: سند جامع اطلاع‌رسانی شستا نیز در حال تدوین است و گام‌های برنامه محور شستا نیز بر اساس این سند طراحی و تدوین خواهد شد.

مدیر روابط ‌عمومی و امور بین‌الملل شستا با اشاره به اینکه برای این کار با مدیران روابط عمومی هلدینگ‌ها و شرکت‌ها جلساتی برگزار شده است، افزود: باید در این مسیر به شناخت لازم و تعیین روند حرکتی در راستای اطلاع‌رسانی و شفافیت دست می‌یافتیم و نتیجه نشست‌های متعدد با هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه این است که ارتباط با هلدینگ‌ها به سمت منطقی شدن میل خواهد کرد و گفت‌وگوهای منطقی در حوزه برندینگ و تبلیغات با شرکت‌های تابعه شکل خواهد گرفت تا برخلاف گذشته که یکی از مهم‌ترین دلایل شکل‌گیری تصویر نامطلوب، عدم انتشار هدفمند اخبار مثبت شستا بود، تغییر کند.

محمدی اضافه کرد: هدف این است که از این فضا خارج شویم و عملکرد مثبت هلدینگ‌ها و شرکت‌ها به امیدآفرینی در جامعه کمک نماید و برای دور شدن از اخبار نادرست و شایعات، کانال تلگرامی «شستا رسانه» نیز در این راستا ایجاد شده است.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی در پایان، روابط‌عمومی‌ها را سفیران شفافیت شستا خواند و گفت: شفافیت از روابط عمومی‌ها به جامعه منتقل می‌شود و امیدواریم با ارائه راهکارها و تلاش در راستای شفافیت در حوزه اطلاع‌رسانی، تصویر بهتری از شستا به جامعه ارائه دهیم.

*برداشت‌های غلط حوزه روابط عمومی

در ادامه این نشست، روزبه کردونی، مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به برداشت‌های غلطی که در حوزه روابط عمومی شکل گرفته است، گفت: در رویکرد رسانه‌ای وزارتخانه و شرکت‌های تابعه باید به مواردی توجه کنیم.

روزبه کردونی افزود: اولین برداشت اشتباه در حوزه روابط ‌عمومی این است که تبلیغات را به مثابه عملکرد در نظر بگیریم؛ در حالیکه باید عملکرد را به شیوه مدرن تدوین کنیم. دوم اینکه روابط‌ عمومی توزیع‌کننده خبر نیست و خبری که از ابتدا، با اندیشه و مبتنی بر فهم جامعه و روال سیستم سازمانی تدوین نشود، قابل‌اتکا نخواهد بود.

او ادامه داد: تصور غلط دیگر این است که روابط عمومی عرصه دانش عمومی است و هر کس بدون تخصص لازم، اجازه اظهارنظر را در این حوزه خواهد داشت.

کردونی گفت: در شرایط کنونی، کار روابط عمومی یکی از سخت‌ترین کارهاست چراکه عدم موفقیت به‌نام روابط‌عمومی‌ها و موفقیت به‌نام دیگران ثبت می‌شود.

او با اشاره به اینکه در روابط عمومی وزارتخانه، شستا، هلدینگ‌ها و شرکت‌ها حق اشتباه نداریم، ادامه داد: مدیر روابط عمومی باید مطلع‌ترین فرد در سیستم سازمانی باشد و از این توانایی در راستای موفقت روابط عمومی بهره‌برداری کند.

کردونی گفت: شفافیت مهم‌ترین نکته مدنظر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و شفافیت، راهبردی برای مبارزه با فساد، ابزار اعتمادآفرینی و تصمیم‌گیری و مشارکت است.

*نقش رسانه‌ها با توجه به ماهیت جامعه و بحران متغیر است

فیاض زاهد، استاد دانشگاه و روزنامه‌نگار در این نشست، با اشاره به نقش رسانه‌ها در جامعه و شرایط بحران گفت: مدیریت رسانه در بحران‌های بین‌المللی باید بسیار موردتوجه قرار گیرد و مهم‌ترین کمک رسانه برای مقابله با بحران، برنامه‌ریزی مدون رسانه‌ای است.

این نویسنده و پژوهشگر، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها برخی اوقات به رقابت‌هایی در سطوح مختلف دامن می‌زنند و چنانچه موقعیت بحران از درجه اهمیت بالایی برخوردار باشد، به طبع آن باید مدنظر رسانه‌ها قرار گیرد.

او گفت: البته نقش رسانه‌ها با توجه به ماهیت جامعه و بحران متغیر است و مهم‌ترین کارکرد رسانه، استواری در جهت‌گیری‌ها است.

فیاض زاهد، سانسور را پدیده رایج رسانه در بحران‌ها دانست و اضافه کرد: مدیر رسانه در بحران باید فرصت‌ها، تهدیدها و نقاط ضعف و قوت را شناسایی کرده و میان آنها نوعی انطباق ایجاد کند.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد