hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم > کاشت اکالیپتوس در شهر ممنوع شده است

کاشت اکالیپتوس در شهر ممنوع شده است

کاشت اکالیپتوس در شهر ممنوع شده است

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: کاشت گونه اکالیپتوس در محیط‌های شهر قم اشتباهی بوده که بدون کارشناسی انجام شده است.
۴ خرداد ۱۳۹۸5
به گزارش خبرنگار رویداد ایران از قم، پیام جوادیان با اشاره به جزئیات و مشخصات گونه اکالیپتوس گفت: تاکنون بیش از ۵۰۰ گونه اکالیپتوس در دنیا شناخته شده و این گونه بومی استرالیا است.
جوادیان با بیان اینکه ۱۱ گونه اکالیپتوس هم در ایران شناخته شده است افزود: این گونه در برابر آب و خاک بسیار مقاوم بوده و در امریکا و استرالیا در حوزه کاری و صنعتی کاربرد فراوان دارد.
وی با بیان اینکه اکالیپتوس خیلی‌ کم‌آب‌بر نیست اما روی پای خود می‌ایستد ادامه داد: این گونه درختی با عمق ریشه‌های بسیار زیاد است و به همین خاطر باید از کاشت آن در محیط‌های شهری به شدت جلوگیری کرد.
جوادیان اظهار کرد: کاشت این گونه در محیط‌های شهر قم اشتباهی بوده که بدون کارشناسی انجام شده است. بسیاری از نمونه‌ها در شهر داریم که اکالیپتوس به تاسیسات شهری و زیرساخت‌هایی چون جداول، آسفالت و غیره آسیب زده است.
وی با تاکید بر اینکه کاشت اکالیپتوس برای محیط‌های با محدودیت آب و خاک و برای استفاده به عنوان بادشکن عالی است افزود: در سایت البرز تنها گونه اکالیپتوس و گز کاشته شده است تا متناسب با نیازهای این محدوده باشد.
مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری قم بیان کرد: به طور کلی هیچ درختی مضر نیست اما باید نسبت به مکان و عرصه مورد طراحی در نظر گرفته شود.
وی بیان کرد: امروز در محدوده شهر تنها به صورت محدود به عنوان بادشکن از گونه اکالیپتوس استفاده می‌شود و کاشت اکالیپتوس در شهر ممنوع شده و کاشت کاج نیز محدود شده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد