hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > اصفهان| نقش مهم روابط عمومی‌ در گسترش سواد رسانه‌ای

اصفهان| نقش مهم روابط عمومی‌ در گسترش سواد رسانه‌ای

27 اردیبهشت به‌عنوان روز ملی ارتباطات و روابط عمومی در ایران نام‌گذاری شده است. در همین راستا آیین چهاردهمین جشنواره روابط عمومی همراه با معرفی و تجلیل از آثار برتر در محل اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
جشنواره در 9 شاخه بررسی و ارزیابی شد که از نوآوری و فعالیت‌های پیشرو، برنامه‌ریزی و ارزیابی اثربخش، تحقیق و پژوهش، اطلاع‌یابی و افکار سنجی، روابط عمومی دیجیتال، ارتباطات رسانه‌ای، محتوا سازی، رویداد پردازی، مسئولیت‌های اجتماعی از آن جمله بوده و عناوین جشنواره شامل روابط عمومی سرآمد، برگزیده، برتر و عالی بودند. استاندار اصفهان که در این مراسم به عنوان عضو افتخاری انجمن روابط عمومی های اصفهان نیز برگزیده شد، با اشاره به اینکه روابط عمومی پل ارتباط بین مردم و مسئولان است، گفت: روابط عمومی‌ها باید جهت دهنده این پل باشند تا مشکلات یک موسسه، نهاد و جامعه برطرف شود.
عباس رضایی افزود: در بسیاری از مجالس گفته می‌شود، روابط عمومی پل ارتباطی بین مدیران و مردم است که به نظر من شأن و شئون روابط عمومی بالاتر از پل ارتباطی است. او ادامه داد: برای این جهت‌یابی نیازمند اطلاعات، دانش و بینش کافی و وافی در این شغل هستیم تا راه درست در این مسیر سپری شود. استاندار اصفهان تصریح کرد: در جمع روابط عمومی‌ها و خبرنگاران سخن گفتن کار دشواری است چون آنها نکته بردار و نکته‌سنج هستند ازاین‌رو در جمع روابط عمومی‌ها باید از اهمیت این شغل سخن گفت که شما خود عمل‌کنندگان، اهل‌فن و متخصص هستید. رضایی تصریح کرد: روابط عمومی امروز یک دانش و رشته به روز است، معتقدم علم روابط عمومی با سرعت بسیار فراوان در حال پیشرفت است. او اظهار داشت: مسئولان روابط عمومی نباید بخشی‌نگر باشند و باید توسعه را در رأس کار خود قرار دهند، توسعه یک‌جانبه نیست وقتی می‌توان از آن سخن گفت که توسعه همه‌جانبه داشته باشیم. استاندار اصفهان با بیان اینکه برخی قصد التهاب و تنش در جامعه را در شرایط تحریم دارند، خاطرنشان کرد: ازاین‌رو روابط عمومی‌ها باید به این التهابات پایان دهند.
پیش به سوی روابط عمومی های ماشینی
در این مراسم رئیس مرکز ملی فضای مجازی با بیان این‌که روابط عمومی‌ها در گسترش و بسط سواد رسانه‌ای نقش مهمی دارند، گفت: تحولات روابط عمومی در عصر دیجیتالی شدن متوقف‌شده که این مشکل فعلی ماست ازاین‌رو باید گفت روابط عمومی‌ها باید به سمت ماشینی شدن پیش بروند. سید ابوالحسن فیروزآبادی در این آیین افزود: سرعت روابط عمومی‌ها باید افزایش پیدا کند، داشتن سرعت از خصوصیات این عصر است نمی‌توانیم روابط عمومی داشته باشیم که به جهانی‌شدن توجهی نداشته باشد. او با بیان این‌که در چند دهه گذشته شاهد سه روند با مزیت فناورانه بودیم، افزود: دوره الکترونیکی شدن، دیجیتالی شدن و اکنون در دوره فضای مجازی هستیم. او ادامه داد: در دوره الکترونیکی شدن شاهد بودیم که رسانه‌های الکترونیکی به فراوانی در دسترس مردم قرار گرفت که از نمونه آن به رادیو و تلویزیون می‌توان اشاره کرد. رئیس مرکز ملی فضای مجازی بیان کرد: در دوره دیجیتالی شدن علاوه بر بحث صدا مباحث چندرسانه‌ای، ذخیره‌سازی، بازیابی اطلاعات و پردازش‌ها هم مطرح شد و در حقیقت ابزار به‌صورت گسترده مورداستفاده قرار گرفتند. او اظهار داشت: نزدیک به 15 میلیارد دستگاه دیجیتالی در دنیا وجود دارد که پنج میلیارد آن گوشی‌های موبایل هستند. فیروزآبادی با اشاره به دوره فضای مجازی تصریح کرد: دوره فضای مجازی دوره‌ای است که ابزارهای دیجیتالی فضایی را خلق کردند که از فضای واقعی موجود از عصر الکترونیک بزرگ‌تر بوده و خصیصه‌های فراوانی دارد. او با بیان اینکه از مهمترین خصوصیات عصر فضای مجازی به وجود آمده از دوره دیجیتالی، اجتماعی شدن است، اضافه کرد: حوزه فعالیت‌ها بویژه روابط عمومی‌ها به سمت اجتماعی شدن حرکت کرده است که دلیل آن این است که فضایی که برآمده از ابزارهای دیجیتال بود باعث شدند هر آنچه در شبکه‌هاست پوشش جهانی داشته باشد. رئیس مرکز ملی فضای مجازی خاطرنشان کرد: تمامی افرادی که به شبکه‌های اینترنتی دسترسی دارند می‌توانند به محتواهای جهانی دسترسی داشته باشند که این خصوصیت مهمی است. او با بیان اینکه در این فضا شاهد ظهور و بروز بازیگران جدید هستیم، افزود: روابط عمومی‌ها با بازیگران و کنش گران جدید روبه‌رو هستند و نمی‌توان گفت روابط عمومی امروز با روابط عمومی سال‌های پیش تنها تفاوت ابزاری دارند بلکه شرح وظیفه و بازیگران درصحنه و روابط بین آنها تغییر کرده است. فیروزآبادی ادامه داد: در فضای یکپارچه جهانی با پدیده شفافیت کدر مواجهیم، با جهانی‌شدن و دیجیتالی شدن و با 305 میلیارد تولیدکننده خبر با جهانی شفاف روبه‌رو هستیم که این شفافیت به‌قدری زیاد است که کدری ایجاد می‌کند. او ادامه داد: روابط عمومی‌ها در گسترش و بسط سواد رسانه‌ای نقش مهمی دارند و باید این رسالت را به‌جایی برسانند که سواد خود را به جامعه القا کنند که از خصوصیات این فضا تعاملی بودن و مشارکت داشتن است. رئیس مرکز ملی فضای مجازی بیان کرد: روابط عمومی‌ها نمی‌توانند نسبت به وجود سازمان‌های مردم‌نهاد و جامعه مربوطه تجاهل کنند. او خاطرنشان کرد: ما باید متناسب با تحولات اصلی، روابط عمومی‌هایی داشته باشیم که شبکه باشند و در تمامی محیط‌های فراخور شغل خود که افراد مربوط به آن حوزه ازجمله نخبگان، دولتی‌ها و حکومتی‌ها حضور دارند فعالیت کنند. همچنین دانشجویان رشته روابط عمومی اصفهان در این آیین سوگند یادکردند.
کسب ۱۱ عنوان توسط شهرداری اصفهان در جشنواره روابط عمومی‌ها
شهرداری اصفهان در چهاردهمین جشنواره روابط عمومی‌های استان، موفق به کسب چهار دیپلم افتخار و رتبه شاخص، دو رتبه برتر، دو گواهی تقدیر، دو رتبه سرآمد و یک تندیس در بخش رتبه‌های برگزیده شد.
در اختتامیه این جشنواره که با حضور دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور، استاندار اصفهان، شهردار اصفهان و دیگر مسئولان برگزار شد، اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان در بخش نوآوری و فعالیت‌های پیشرو، ارتباطات رسانه‌ای، برنامه‌ریزی و ارزیابی، تحقیق و پژوهش، اطلاع‌رسانی و افکار سنجی، روابط عمومی دیجیتال، محتوا سازی، رویداد پردازی و مسئولیت اجتماعی و سازمان قطار شهری اصفهان و حومه در بخش برنامه‌ریزی و ارزیابی، اطلاع‌رسانی و افکار سنجی، روابط عمومی دیجیتال، محتوا سازی و رویداد پردازی موفق به کسب رتبه سرآمد روابط عمومی‌های استان شدند. در بخش نوآوری، فعالیت‌های پیشرو و محتوا سازی، تحقیق و پژوهش، رویداد پردازی، دیپلم افتخار جشنواره به سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان، شهرداری منطقه سه، شهرداری منطقه ۶ و شهرداری منطقه ۱۰ اصفهان تعلق گرفت. گواهی تقدیر از حضور فعال در این دوره به سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان و سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان اهداء شد. همچنین سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان در بخش روابط عمومی دیجیتال و مسئولیت اجتماعی و معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان در بخش روابط عمومی دیجیتال، محتوا سازی و رویداد پردازی موفق به کسب تندیس، لوح سپاس و رتبه برتر این جشنواره شدند. سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان نیز در بخش نوآوری و فعالیت‌های پیشرو، اطلاع‌رسانی و افکار سنجی، روابط عمومی دیجیتال، ارتباطات رسانه‌ای، محتوا سازی و رویداد پردازی، موفق به دریافت تندیس، لوح سپاس و رتبه برگزیده جشنواره شد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد