hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > مهلا مؤمن زاده: پاسخ کارشکنی انگلیسی‌ها را روی شیاپ چانگ دادم

مهلا مؤمن زاده: پاسخ کارشکنی انگلیسی‌ها را روی شیاپ چانگ دادم

مسابقات جهانی 2019 تکواندو در حالی از چهارشنبه گذشته با کارشکنی سفارت انگلیس در صدور روادید برخی از اعضای تیم ملی ایران آغاز شد که این موضوع مانع درخشش هوگوپوشان کشورمان نشد. تعدادی از تکواندوکارانی که ویزای‌شان صادر شد و به انگلیس رسیدند، در مسابقات خوش درخشیدند و گل سرسبد آنها مهلا مؤمن‌زاده بود. او با از میان برداشتن رقبایش موفق به تکرار یک روز تاریخی دیگر برای تکواندو ایران شد.
مسابقات جهانی 2019 تکواندو در حالی از چهارشنبه گذشته با کارشکنی سفارت انگلیس در صدور روادید برخی از اعضای تیم ملی ایران آغاز شد که این موضوع مانع درخشش هوگوپوشان کشورمان نشد. تعدادی از تکواندوکارانی که ویزای‌شان صادر شد و به انگلیس رسیدند، در مسابقات خوش درخشیدند و گل سرسبد آنها مهلا مؤمن‌زاده بود. او با از میان برداشتن رقبایش موفق به تکرار یک روز تاریخی دیگر برای تکواندو ایران شد. مهلا مؤمن‌زاده با شکست رقبایی که عنوان دار هم بودند به فینال رسید و پنجشنبه شب مقابل حریفی از کره جنوبی مغلوب شد تا به مدال نقره دست یابد. پیش از او، کیمیا علیزاده در تابستان 96 اولین بانوی کشورمان در تاریخ رقابت‌های جهانی لقب گرفت که موفق به حضور در فینال و کسب مدال نقره بانوان شد و حالا مهلا مؤمن‌زاده 17 ساله دومین هوگوپوشی است که در بخش بانوان موفق به کسب این مدال باارزش شده است.
مهـــلا مؤمـــن‌زاده در خصـــــوص بیست و چهــارمیـــن دوره مســــابقات جهانی تکواندو که در منچستر درحال برگزاری است،  گفت:«رقبای سختی در این دوره از مسابقات که سطح بالایی هم دارد، داشتم. از طرفی برای اولین بار بود که در رده سنی بزرگسالان شرکت کردم و واقعاً سطح مسابقات با رده سنی نونهالان و نوجوانان قابل قیاس نبود اما توانستم به شکست حریفانم به فینال برسم.» تکواندوکار وزن ۴۶- کیلوگرم در ادامه بیان داشت:«رقیب اولم از کشور قزاقستان بود که من براحتی او را شکست دادم. در دیدار دوم با حریفی از انگلیس مبارزه کردم و انگیزه زیادی برای شکست این حریفم داشتم که خوشبختانه به هدفم رسیدم و توانستم با 10 اختلاف امتیاز او را شکست دهم. پس از آن حریفانی از روسیه، کرواسی و چین را شکست دادم که حریف آخرم حریف قدرتمندی بود و تا به حال به هیچ یک از تکواندوکاران ما نباخته بود و می‌خواستم با شکست او طلسم شکنی کنم.» او افزود: «خوشبختانه این گونه هم شد و در رقابتی سخت و نفسگیر 11-9 «تان» چینی را شکست دادم و فینالیست شدم. حریف فینالم از کره جنوبی خیلی باتجربه‌تر از من بود و مدال طلای جهانی در سال 2017 را داشت اما این موضوع برای من اصلاً مهم نبود و تلاش من کسب مدال طلا بود که متأسفانه این اتفاق نیفتاد. شاید خواست خدا این بود که من در انگلیس نقره بگیرم. از کسب این مدال خوشحالم اما من طلا می‌خواستم.»
این تکواندوکار 17 ساله هدفی جز تاریخ‌سازی ندارد: «انگیزه زیادی برای کسب خوشرنگ‌ترین مدال داشتم و پیش از اعزام به مسابقات می‌دانستم که قرعه سختی خواهم داشت اما به هیچ وجه به‌نام حریفانم نگاه نمی‌کردم. تمام تلاشم را برای رسیدن به مدال طلا انجام دادم. امیدوارم که بتوانم در مسابقات بعدی بخصوص المپیک 2020 خوشرنگ‌ترین مدال را بگیرم.»
پیش از شروع مسابقات جهانی تکواندو2019، سفارت انگلیس در صدور روادید برخی از تکواندوکاران کشورمان کارشکنی کرد و باعث شد میرهاشم حسینی و عرفان ناظمی حضور در این رویداد بزرگ را از دست بدهند. مؤمن‌زاده درخصوص این موضوع گفت:«ویزای ما زود آماده شد و ما این مشکل را نداشتیم ولی برای تیم ملی آقایان این اتفاق نیفتاد و من از این موضوع خیلی ناراحت شدم. دوست داشتم جواب کارشکنی انگلیسی‌ها را در مسابقات بدهم، مخصوصاً زمانی که در مبارزه دوم با حریفی از کشور میزبان روبه رو شدم. در مرحله یک شانزدهم نهایی با «جوردیناسمیت» انگلیسی که مدال برنز قهرمانی اروپا را داشت روبه‌رو شدم و ۱۷- ۷ او را شکست دادم. این دیدار برای من مهم بود و همان‌طور که گفتم می‌خواستم پاسخ‌شان را روی شیاپ چانگ بدهم که خوشبختانه اینگونه هم شد و از آنها انتقام گرفتم.» مهلا 17 ساله دو مدال طلای مسابقات نونهالان آسیا و جهان را در کارنامه دارد و حالا با کسب مدال نقره بزرگسالان نشان داد که آینده درخشانی در انتظارش است. تکواندوکار البرزی کشورمان در خصوص المپیک بیان داشت: «هدف من از دوران بچگی کسب مدال المپیک بود و در طول این سال‌ها تلاشم رسیدن به این مدال بود. آنقدر تلاش می‌کنم تا به مدال المپیک هم برسم.» کیمیا علیزاده، نخستین بانوی مدال آور کشورمان در المپیک بود و حال به نظر می‌رسد که یک ستاره دیگر در تکواندو بانوان ایران ظهور کرده که می‌تواند در المپیک مدال آور باشد. تکواندوکار وزن ۴۶- کیلوگرم کشورمان گفت:«کیمیا علیزاده الگوی خوبی برای من است. خیلی دوست دارم که بعد از کیمیا، تاریخ را تغییر دهم و در المپیک توکیو یک مدال خوشرنگ‌تر برای کاروان ایران در بخش بانوان کسب کنم.»
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد